Relații interne: consultanță, certificări | |||
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș | |||
Eliberare
certificate de orgine
În conformitate cu legislația în vigoare CCIA Timiș este abilitată să emită ”certificate de origine a mărfurilor”. Acestea se elibereaza in baza urmatoarelor documente:
Termenul de eliberare este de 1 zi de la data depunerii cererii si a documentatiei complete. Un certificat de origine emis de către CCIAT corespunde unei singure facturi. În situaţia în care se solicită îndreptarea unor erori materiale prin înlocuirea certificatului de origine, este obligatorie depunerea exemplarului original şi a copiei semnate a Certificatului de Origine initial. CCIAT îşi rezervă dreptul de a solicita orice document pe care îl consideră necesar şi util pentru stabilirea originii bunurilor pentru care se solicită emiterea Certificatului de Origine.
Certificare semnătură administrator societate CCIA Timiș certifică, la solicitarea agenților economici, diferite tipuri de documente externe – facturi externe, liste de prețuri, liste de produse etc. – necesare tranzacțiilor comerciale internaționale sau pentru alte operațiuni comerciale. Documentele necesare obținerii semnăturii de certificare a documentelor externe, sunt: –
Cerere
simpla; – Important: – se pot certifica doar semnăturile emise de reprezentanţii legali ai
societăţii solicitante; Certicate IMM CCIA Timiș eliberează, la cererea firmelor membre Certificatul IMM, care atestă faptul că societatea a dobândit vocaţia de a intra în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii şi îndeplineşte toate condiţiile prevăzute de art. 3 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării si dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, putând fi încadrată la prevederile art.4, alin.1, lit. a din aceeași lege. Firmele care solicită acest document trebuie să anexeze următoarele:
- Înființări societăți - Modificări și mențiuni - Eliberare certificate de orgine - Certificare semnătură administrator societate - Certificări de Membru - Certicate atestare calitate IMM - Avizare forța majoră Înființări societăți Persoană fizică autorizată (PFA) - persoana fizică autorizată să desfăşoare orice formă de activitate economică permisă de lege, folosind în principal forţa de muncă şi aptitudinile sale profesionale Consultanță primară Stabilirea obiectului de activitate cu precizarea obiectului principal; Stabilirea sediului social și a sediilor secundare, dacă este cazul; Stabilirea documentelor care să ateste pregătirea profesională sau, după caz, experiența profesională. SERVICII oferite: Obținerea rezervării denumirii; Redactare contract de comodat, contract de închiriere pentru sediul social și/sau sedii secundare; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului și autorizarea firmei: completare cerere de înregistrare, completare declarație privind autorizarea activității; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului pentru obținerea codului unic de înregistrare și a certificatelor constatatoare de autorizare a activității. Întreprindere individuală (II) - întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de un întreprinzător persoană fizică Consultanță primară Stabilirea obiectului de activitate cu precizarea obiectului principal; Stabilirea sediului social și a sediilor secundare, dacă este cazul; Stabilirea documentelor care să ateste pregătirea profesională sau, după caz, experiența profesională. SERVICII oferite: Obținerea rezervării denumirii ; Redactare contract de comodat, contract de închiriere pentru sediul social și/sau sedii secundare; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului și autorizarea firmei: completare cerere de înregistrare, completare declarație privind autorizarea activității; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului pentru obținerea codului unic de înregistrare și a certificatelor constatatoare de autorizare a activității. Întreprindere familială (IF) – întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de un întreprinzător persoană fizică împreună cu familia sa. Consultanță primară Stabilirea obiectului de activitate cu precizarea obiectului principal; Stabilirea sediului social și a sediilor secundare, dacă este cazul; Stabilirea documentelor care să ateste pregătirea profesională sau, după caz, experiența profesională. SERVICII oferite: Obținerea rezervării denumirii ; Redactare acord de constituire, contract de comodat, contract de închiriere pentru sediul social și/sau sedii secundare; Redactare contract de comodat, contract de închiriere pentru sediul social și/sau sedii secundare; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului și autorizarea firmei: completare cerere de înregistrare, completare declarație privind autorizarea activității; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului pentru obținerea codului unic de înregistrare și a certificatelor constatatoare de autorizare a activității. Societatea cu răspundere limitată (SRL) - societate constituită din unul sau mai mulţi asociaţi, persoane fizice sau juridice, (maxim 50) ale cărei obligaţiuni sunt garantate cu patrimoniul social, iar asociaţii sunt obligaţi numai în limita capitalului social subscris. Consultanță primară Alegerea, verificarea disponibilității și rezervarea denumirii; Stabilirea obiectului de activitate cu precizarea obiectului principal; Stabilirea sediului social și a sediilor secundare, dacă este cazul; Stabilirea capitalului social și a participării asociaților; Stabilirea modului în care se realizează controlul societății; Stabilirea administratorilor, cu precizarea limitelor de competență și reprezentare. SERVICII oferite: Obţinerea rezervării denumirii firmei; Redactare act constitutiv; Redactare declaraţii pe proprie răspundere, pentru asociaţi/administratori; Redactare contract de comodat, contract de închiriere; Pregătirea documentaţiei pentru înregistrarea în registrul comerţului şi autorizarea firmei: completare cerere de înregistrare, completare declaraţie privind autorizarea activităţii, îndrumare pentru completarea formularului privind înregistrarea fiscală; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului pentru obținerea codului unic de înregistrare și a certificatelor constatatoare de autorizare a activității. Societatea comercială pe acţiuni (SA) - este acea societate constituită de cel puţin 2 acţionari, persoane fizice sau juridice, obligaţiile sociale fiind garantate cu patrimoniul social, actionarii răspunzând numai în limita capitalului subscris. Capitalul social al societăţii pe acţiuni nu poate fi mai mic de 90.000 lei. Consultanță primară Alegerea, verificarea disponibilității și rezervarea denumirii; Stabilirea obiectului de activitate cu precizarea obiectului principal; Stabilirea sediului social și a sediilor secundare, dacă este cazul; Stabilirea capitalului social și a participării acționarilor la constituirea acestuia; Stabilirea sistemului de administrare, cu precizarea limitelor de competență și reprezentare; Stabilirea modului în care se realizează controlul societății, cu precizarea cenzorilor sau auditorului; Stabilirea condițiilor de cvorum pentru adunarea generală a acționarilor. SERVICII oferite: Obținerea rezervării denumirii firmei; Redactare act constitutiv; Redactare declarații pe proprie răspundere, pentru acționari, administratori, cenzori; Redactare contract de comodat, contract de închiriere; Redactare contract de mandat; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului și autorizarea firmei: completare Cerere de înregistrare, completare declarație privind autorizarea activității, îndrumare pentru completarea formularului privind înregistrarea fiscală; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului pentru obținerea codului unic de înregistrare și a certificatelor constatatoare de autorizare a activității. .
ü Modificări și mențiuni Modificare denumire firmă SERVICII oferite: Obţinerea rezervării denumirii firmei; Redactare hotărâre adunare generală a asociaţilor/acţionarilor; Redactare act constitutiv; Pregătirea documentaţiei pentru înregistrarea în registrul comerţului: completare cerere de înregistrare, completare declaraţie privind autorizarea activităţii; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului. Modificare formă juridică SERVICII oferite: Redactare hotărâre adunare generală a asociaţilor/acţionarilor; Redactare act constitutiv; Pregătirea documentaţiei pentru înregistrarea în registrul comerţului: completare cerere de înregistrare, completare declaraţie privind autorizarea activităţii; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului. Schimbarea sediului social SERVICII oferite: Redactare hotărâre adunare generală a asociaților/acționarilor; Redactare act constitutiv; Redactare contract de comodat, contract de închiriere; Verificarea și rezervarea denumirii firmei și verificarea noului sediu social, în cazul în care schimbarea sediului se face în alt județ; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului: completare cerere de înregistrare, completare declarație privind autorizarea activității; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului. Modificare obiect de activitate SERVICII oferite: Codificarea obiectului de activitate; Redactare hotărâre adunare generală a asociaţilor/acţionarilor; Redactare act constitutiv; Pregătirea documentaţiei pentru înregistrarea în registrul comerţului: completare cerere de înregistrare, completare declaraţie privind autorizarea activității; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului. Cesiune părți sociale / acțiuni SERVICII oferite: Redactare hotărâre adunare generală a asociaţilor/acţionarilor; Redactare act constitutiv actualizat; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului: completare cerere de înregistrare; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului. Numire / revocare administrator SERVICII oferite: Redactare hotărâre adunare generală a asociaților/acționarilor; Redactare act constitutiv actualizat, în cazul societăților cu răspundere limitată; Redactare declarație asociați/acționari; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului: completare cerere de înregistrare; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului. Numire / revocare cenzori, auditori SERVICII oferite: Redactare hotărâre adunare generală a asociaților/acționarilor; Redactare act constitutiv actualizat, în cazul societăților cu răspundere limitată; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului: completare cerere de înregistrare; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului. Majorare / reducere capital social SERVICII oferite: Redactare hotărâre adunare generală a asociaților/acționarilor; Redactare act constitutiv actualizat; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului: completare cerere de înregistrare; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului. Înființare / desființare sediu social SERVICII oferite: Redactare hotărâre adunare generală a asociaților/acționarilor; Pregătirea documentației pentru înregistrarea în registrul comerțului: completare cerere de înregistrare, completare declarație privind autorizarea activității; Inmanarea dosarului in vederea depunerii lui la Oficiul Registrului Comerțului.
Avizarea cazurilor de forță majoră Solicitarea va cuprinde prezentarea factică şi detaliată a evenimentului, a consecinţelor acestora în relaţia cu partenerul contractual şi argumente juridice că evenimentul invocat reprezintă forţă majoră. Avizul de existenţă a cazului de forţă majoră se emite contra cost în bază documentelor doveditoare depuse exclusiv de solicitant. Documentele vor cuprinde cel puţin :
Documentele se prezintă în original sau în copie certificată de solicitant. Solicitantul îşi asumă întreaga răspundere, inclusiv penală, pentru veridicitatea datelor şi a documentelor prezentate odată cu solicitarea adresată Camerei de Comerţ, Industrie și Agricultură Timiș de avizare a evenimentului de forţă majoră.
| |||
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură TIMIȘ 300030 Timisoara, Romania, Piata Victoriei nr.3, tel: +40.372-185.285, fax: +40.256.490.311, e-mail: office@cciat.ro 300575 Timisoara, Romania, Bv.Eroilor de la Tisa nr.22, tel: +40.372-185.258, fax: +40.372.185.262, e-mail: office@cciat.ro |